Photo Rating Website
Indeks WDW Mielno WFM125 M06 AWS książka opto KKL
opłaty celne za auto

aaaaParkour_Wszystko co mamaaaa

Witam, oto fragment artykulu z Gieldy Samochodowej nt. "Jak liczy sie clo":

(...) Pozostaje jeszcze sprawa pieniędzy. Auta w Niemczech są zwykle tańsze
niż w Polsce. Import będzie opłacalny, jeśli za auto zapłacimy mniej lub
tyle samo, co w Polsce - ale po uwzględnieniu wszystkich opłat celnych. O
to, od jakiej sumy oblicza się cło, zapytaliśmy Krystynę Urbańską, rzecznika
prasowego Głównego Urzędu Ceł:
- Podstawą do wyliczenia wartości celnej auta jest jego cena w katalogu
EUROTAX. Jest to cena wyjściowa, od której odejmuje się kolejno następujące
wartości:
- 10 proc. marży;
- podatek VAT i podatek akcyzowy;
- z otrzymanej wartości odejmuje się 35 proc. cła (dlatego, że z katalogu
nie wynika, z jakiego obszaru świata samochód trafia na nasz rynek).
W ten sposób uzyskujemy wartość celną samochodu. Stanowi ona podstawę do
naliczenia należnego cła, podatku akcyzowego i podatku VAT. (...)

Sławek
----------------------------------------------------------------------------
Jezdze fordem - jestem lordem :-)
Escort 1,3  LPG "Quarz Gold' - to niby taki kolor
http://www.poloniapila.isp.net.pl

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie orzekł, że pobranie akcyzy od
używanego samochodu sprowadzonego do Polski z Unii Europejskiej jest
sprzeczne z prawem wspólnotowym.
Izba Celna w Białej Podlaskiej odmówiła zwrotu akcyzy, którą zapłacił
jeden z mieszkańców Lublina, sprowadzając samochód z Belgii. Skierował
zatem sprawę do sądu. Sąd zaś przyznał mu rację.

Sędzia Irena Szarewicz - Iwaniuk, wyrok uzasadniła tym, że przepisy
unijne są ponad przepisami obowiązującymi w poszczególnych krajach
członkowskich. W przypadku konfliktu, należy uznać wyższość wspólnotowych.

Pełnomocnik dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej - Marek Wasilenko,
zapewnił, że jak tylko wyrok się uprawomocni, opłatę trzeba będzie
zwrócić. Zaznaczył jednak, że wydany dziś wyrok, dotyczy tylko tej
jednej, konkretnej sprawy. Nie odnosi się do innych przypadków pobrania
akcyzy.

Szacuje się, że podatek akcyzowy pobrano od ponad miliona używanych
samochodów sprowadzonych z państw Unii Europejskiej.

http://info.onet.pl/1103700,10,item.html

Witam

mam mozliwosc zakupienia w atrakcyjnen cenie auta do 3,5 tony - auto jest w
Holandii - chcialym je potem sprzedac
mam mozliwosc zakupic je na siebie - osoba fizyczna lub na firme- nip
eurpejski
moge je zarejestrowac + oplaty vat i celne
auto chcialbym potem sprzedac
co sie dzieje ? jakie dodatkowe oplaty ponosze ja lub kupujcy jezeli je
sprzedam ?
cos slyszalem ze trzeba placic jeszcze raz akcyze czy to prawda ? ja place
czy kupujacy ? od jakiej kwoty - od kwoty jaka ja zaplacilem czy kwoty za
jaka sprzedaje ?

Bede wdzieczny za wszelka pomoc

MAciej


On Mon, 06 May 2002 18:15:09 GMT, j@poczta.onet.pl (J.F.) wrote:
Masz znajomy komis we Francji ?
To zaraz bys sprowadzal auta po 100 frankow.
Komisarz tez by sie pewnie ucieszyl - czysta strata, podatku mniej :-)


Komisarz wcale by się nie ucieszył. Mam znajomego sprzedającego auta
we Francji ale nie wiem czy wiesz że oni tam też mają urząd skarbowy.
Zbytnie zaniżenie wartości faktury i firma ma na głowie kontrolę. BTW
co zrobisz z autem na które jest faktura (rzeczywista) na 1 Euro?
Jakim prawem ktoś nalicza opłaty od samodzielnie ustalonej kwoty jak
to ma miejsce w przypadku naszych urzędów celnych? Na tej zasadzie
można zakwestionować wszystko.

Jacek.


On Tue, 20 Apr 2004 00:58:43 +0200,  ccaarrllooss wrote:
| zaraz, zaraz. A nie jest tak, że nie można dyskryminować towarów z UE
| w stosunku do krajowych? Jeśli tak, to taka sama akcyza będzie
| pobierana przy zakupie auta w PL.
no właśnie, przecież wyraźnie jest napisane, że nie będzie także innych
opłat o charakterze celnym, więc jak wytłumaczyć fakt, że akcyzę będzie się
placić tylko od aut sprowadzanych?


Akcyza jest od aut nie "sprowadzanych", tylko "niezarejestrowanych".

I jak krajowa fabryka sprzedaje takie auto, to tez placi akcyze,
dlatego wszystko jest zgodnie z zasadami, howgh :-)

J.




| Natomiast z północnyh Włoch to można auto śmiało brać, natomiast z
| południowych - nie wziąłbym za nic (widziałem jak oni tam jeżdzą - w
Neapolu
| ciężko znaleźć nieobite auto)

W chwili obecnej malo oplacalne stalo sie sprowadzenie auta starszego, w
moim
przypadku chodzi o to ze nabylbym ow samochod w bardzo atrakcyjnej cenie.
Dopiero teraz zaczynaja sie schody, 65 % podatku + 22% VAT, i cala reszta.
Umowa opiewala by na mala kwote, ale panowie celnicy kalkuluja po swojemu
wartosc auta od ktorej nalicza sie podatek i VAT.

Czy istniej mozliwosc sprawdzenie na ile celnicy wycenia auto, przed
postawieniem auta do odprawy ?
Moze istnieja sposoby aby wplynac na ich decyzje. ( zaswiadczenia z
zakladow
mechanichnych, rzeczoznawcow o zlym stanie technicznym auta )


Nikt nie honoruje juz zadnych zaswiadczen o stanie etchnicznym i
ponadnormatywnym przebiegu.

Mozesz sprawdzic na ile celnicy wycenia auta - cennik aut uzywanych Eurotax,
ma to kazdy agent ubezpieczeniowy.
Od ceny odliczasz Vat (22%) , Akcyze - no wlasnie na rzazie nie wiadomo ile
, czy te np 6,4 % czy tez wg obowiazujacych teraz stawek np. 65%) i clo
(35%) - po odliczeniu otrzymujesz wartosc celna od ktorej UC naliczy oplaty.

Sławek
----------------------------------------------------------------------------
Escort 1,3  LPG "Quarz Gold' - 240.000 km
http://www.poloniapila.isp.net.pl


Parkour_Wszystko co mam

Designed By Royalty-Free.Org